Lankytojų vadovas

Mūsų lankytojai dažnai užduoda klausimų. Čia rasite paaiškinimus apie pacientų priėmimo bei lankymo tvarką, apmokėjimo ir išvykimo iš klinikos procedūras.

Prieš priėmimą

Kai atvyksite į Baltijos ir Amerikos kliniką, jūsų paprašys užpildyti priėmimo dokumentus.  Registratūros darbuotojai Jums mielai pagelbės ir patars, jei kils kokių neaiškumų.

Priėmimas

Baltijos ir Amerikos klinikos priėmimo skyrius dirba visą  parą.  Mūsų klinikos darbuotojas susisieks su Jumis dieną prieš suplanuotą vizitą,  informuos apie tikslų atvykimo į Kliniką laiką. Suplanuotas pacientų priėmimas Klinikoje vyksta darbo dienomis nuo 8 iki 17 valandos.

Dokumentai būtini Jūsų registracijai

Kartu su užpildyta priėmimo anketa registratūros darbuotojams būtina pateikti šiuos dokumentus:

  • Gydytojo siuntimą
  • Asmens tapatybės kortelę  arba pasą
  • Tyrimų rezultatus, jei tokius turite
  • Medikamentų sąrašą ir kiekius, kuriuos vartojate
  • Papildomus medicininius dokumentus, jei tokius turite

Atvykstant į Kliniką

Jeigu vizitas Klinikoje planuojamas truputį ilgesnis nei įprasta, galite pasiimti mielus, namus primenančius daiktus

  • Asmeninės higienos priemones
  • Jums mieli bei artimi daiktai

Išvykimo iš klinikos procedūra

Išvykimo laikas priklauso nuo specialisto rekomendacijų.

Sąskaita už gydymą bus paruošta prieš Jums išvykstant. Apmokėjimas atliekamas registratūroje klinikos vestibiulyje. Prašome atkreipti dėmesį, kad sąskaita už visas suteiktas paslaugas bus pateikta išvykimo metu, taigi maloniai primename patikrinti savo finansus prieš atvykstant arba gydymo metu. Sąskaita lietuvių arba anglų kalbomis bus paruošta pagal Jūsų pageidavimą. Prireikus medicininio išrašo anglų arba rusų kalbomis, informuokite registratūros darbuotoją ir užpildykite prašymą. Reikiami dokumentai bus paruošti per keturias darbo dienas.

Lankytojų elgesio taisyklės

Maloniai prašome laikytis Klinikos tvarkos taisyklių:

  • Nelankykite pacientų, jei patys sergate (turite temperatūros, kankina kosulys, skauda gerklę, pykina, vemiate ar viduriuojate) arba sirgote vėjaraupiais ar kita užkrečiama liga per pastarąsias tris savaites
  • Kiekvieną kartą įeidami ir išeidami iš palatos būtinai nusiplaukite rankas
  • Vizito metu nelieskite įrangos, paciento žaizdų ir tvarsčių
  • Vizito metu privalote dėvėti švarius bei tvarkingus rūbus ir avalynę
  • Vienu metu pacientą gali lankyti ne daugiau 2 svečių
  • Vaikai privalo būti prižiūrimi suaugusiųjų visą laiką

Jei manote, kad kiti lankytojai pažeidžia šias taisykles, prašome apie tai informuoti klinikos darbuotojus.

Lankymo valandos

Pacientų lankymo valandos yra nuo 9:00 iki 21:00, jeigu tai netrukdo gydytojo darbui.

Šaltuoju metų laiku, kai gripo tikimybė yra nemaža, raginame imtis atsargumo priemonių ir susipažinti su mūsų rekomendacijomis.

Jei sergate

Jei Jums pasireiškė bent vienas iš žemiau išvardintų gripo požymių, prašome nelankyti pacientų, nes virusą galite pernešti ir Jiems:

  • Kosulys
  • Gerklės skausmas
  • Kūno skausmai
  • Galvos skausmas
  • Temperatūra ar drebulys

Dėkojame Jums, kad padedate apsaugoti mūsų pacientus.

KLINIKOS VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

1. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į KLINIKĄ TVARKA
1.1. Pacientai, besikreipiantys į kliniką, aptarnaujami tik tada, kai UAB „Baltijos ir Amerikos terapijos ir chirurgijos klinika“ (toliau – Klinika) kompetentinga suteikti pacientui reikalingą pagalbą. Pacientai gali registruotis konkretaus specialisto konsultacijai, pageidaujamam tyrimui ar procedūrai.
1.2. Pacientai registruojami kasdien 24 val. per parą telefonu Vilniuje (8 5) 234 20 20 arba mobiliaisiais tel.: 8 698 52655, 8 682 14000, internetu – užpildant užklausą Klinikos svetainėje www.bak.lt, tiesiogiai Klinikos registratūroje.
1.3. Klinikos administracijos darbo laikas – darbo dienomis nuo 8:00 iki 17:00 val.
1.4. Pacientai, kuriems reikalinga planinė medicininė pagalba, priimami darbo dienomis nuo 8:00 iki 21:00 val. Šeimos gydytojai dirba savaitgaliais ir švenčių dienomis nuo 10:00 iki 21:00 val. Būtinoji medicininė pagalba teikiama 24 val. per parą 7 dienas per savaitę.
1.5. Ne darbo valandomis Klinikoje budi medicinos personalas.
1.6. Pacientui registracijos metu suteikiama informacija apie dirbančius gydytojus, jų darbo grafiką, teikiamas paslaugas ir kainas, taip pat nurodomas jo apsilankymo Klinikoje laikas. Pacientui pareiškus norą užsiregistruoti, jo duomenys (vardas, pavardė, gimimo metai, kontaktinis telefono numeris) įvedami į Klinikos pacientų duomenų bazę.
1.7. Pacientai, kurie registruojasi medicininėms paslaugoms, kompensuojamoms Teritorinių ligonių kasų, privalo nurodyti, kad turi galiojantį kitos įstaigos, kuri taip pat sudariusi sutartį su Teritorine ligonių kasa, gydytojo siuntimą. Pacientas gali būti registruojamas jam tinkančiai laisvai paslaugos suteikimo datai pagal esamas neišnaudotas kvotas, kurios numatytos pagal sutartį su Teritorine ligonių kasa. Kai pacientas nenori laukti jam siūlomos paslaugos suteikimo datos pagal neišnaudotas kvotas ir pageidauja gauti paslaugą ne eilės (skubos) tvarka, tai pacientas registruojamas medicininėms paslaugoms Klinikoje pasirinktai datai (ar tą pačią dieną) ir turi sumokėti pilną paslaugos kainą (mokamos).
1.8. Pacientai, kurie atvyksta į Kliniką medicininių paslaugų, kompensuojamų Teritorinių ligonių kasų, konkrečią paslaugos suteikimo Klinikoje datą privalo būti draustas privalomuoju sveikatos draudimu, pateikti registracijai ir patikrai galiojantį asmens tapatybės dokumentą bei galiojantį kitos įstaigos, kuri taip pat sudariusi sutartį su Teritorine ligonių kasa, gydytojo siuntimą. Pacientams, kurie nėra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu, Klinikoje teikiamos paslaugos yra mokamos, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugas ir kitais atvejais, kai tai numato teisės aktai ar susitarimai. Pacientams, kurie prieš stacionarinių ar specializuotų ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų (konsultacijos, stacionarinio gydymo, procedūros, tyrimo ir pan.) suteikimą Klinikos administratorėms nepateikia galiojančio gydytojo siuntimo arba pateikia kitos įstaigos, kuri nėra sudariusi sutarties su Teritorine ligonių kasa, gydytojo siuntimą, Klinikoje gali būti teikiamos paslaugos mokamos.
1.9. Pacientas privalo užpildyti registratūroje pateiktas registracijos formas, teisingai užpildyti ir pasirašyti Asmens sveikatos priežiūros paslaugų sutartį. Nepasirašius sutarties, Klinikoje sveikatos priežiūros paslaugos nebus teikiamos. Klinikos administratorės registruoja visus pacientus, išskyrus asmenis, kurie nėra pilnai atsiskaitę su Klinika už suteiktas paslaugas arba buvo nutraukta sutartis dėl paciento kaltės.
1.10. Klinikoje teikiamos paslaugos yra mokamos**. Už paslaugas galima atsiskaityti grynais pinigais, banko kortelėmis. Už gydymą (pavedimu per banką) gali sumokėti organizacija arba draudimo kompanija*, apmokanti paciento sveikatos gydymo išlaidas. Galimybė mokėti banko pavedimu*** turi būti iš anksto suderinta su Klinikos administracija.

*Pacientui, turinčiam užsienio arba Lietuvos draudimo kompanijos draudimo polisą, kainos už medicinines paslaugas nustatomos pagal Klinikos ir tos draudimo kompanijos sutartį, kurioje aptariami įkainiai už Klinikos teikiamas medicinines paslaugas.
** Ne ES piliečiams yra papildomų sąlygų.
***Klinika sutinka leisti apmokėti už paslaugas banko pavedimu, jei pavedimas Klinikai atliekamas tą pačią dieną, jei sutartimi nėra susitarta kitaip. Išankstinis apmokėjimas už paslaugas banko pavedimu leidžiamas, tačiau Klinikai atlikto banko pavedimo suma laikoma sutarties netesybomis (bauda), jei neatvykstama į Kliniką gauti bet kokių paslaugų už tą sumą per 6 mėnesius nuo išankstinio apmokėjimo už paslaugas dienos.

2. KLINIKOS TEIKIAMOS PASLAUGOS IR NOMENKLATŪRA
2.1. Klinikoje teikiamos licencijuotos asmens sveikatos priežiūros paslaugos:
2.1.1. Pirminės ambulatorinės sveikatos priežiūros: šeimos medicinos;
2.1.2. Antrinės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos:
vidaus ligų, kardiologijos, neurologijos, pulmonologijos, reumatologijos, endokrinologijos, gastroenterologijos, dietologijos, dermatovenerologijos, refleksoterapijos, alergologijos ir klinikinės imunologijos, oftalmologijos, otorinolaringologijos, manualinės terapijos, hematologijos, homeopatijos, infekcinių ligų, klinikinės fiziologijos, geriatrijos, klinikinės toksikologijos, genetikos, fizinės medicinos ir reabilitacijos, ortopedijos ir traumatologijos, anesteziologijos ir reanimatologijos, urologijos, akušerijos ir ginekologijos, koloproktologijos, chirurgijos, abdominalinės chirurgijos, kraujagyslių chirurgijos, neurochirurgijos, plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos, krūtų onkochirurgijos, onkologijos radioterapijos, vaikų ligų, vaikų neurologijos, vaikų kardiologijos, vaikų pulmonologijos, vaikų reumatologijos, vaikų gastroenterologijos, vaikų endokrinologijos, vaikų hematologijos, vaikų alergologijos, vaikų chirurgijos, neonatologijos, vaikų intensyviosios terapijos, psichiatrijos, vaikų ir paauglių psichiatrijos, echoskopijos, endoskopijos, radiologijos (rentgenodiagnostikos), psichiatrijos, psichoterapijos.
2.2. Suaugusiųjų ambulatorinės reabilitacijos I:
2.2.1. judamojo-atramos aparato pažeidimų, kraujotakos sistemos ligų, kvėpavimo sistemos ligų, endokrininių ligų, virškinimo sistemos ligų, inkstų ligų, psichikos ir elgesio sutrikimų, ausų, nosies, gerklės ligų, akių ligų, jonizuojančios spinduliuotės poveikio.
2.3. Suaugusiųjų ambulatorinės reabilitacijos II:
2.3.1. nervų sistemos ligų, judamojo-atramos aparato pažeidimų, kvėpavimo sistemos ligų, endokrininių ligų, virškinimo sistemos ligų, inkstų ligų, akių ligų, ginekologinių ligų, odos ligų
2.3.2. Antrinės stacionarinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos:
vidaus ligų, suaugusiųjų neurologijos II, suaugusiųjų kardiologijos II, suaugusiųjų endokrinologijos II,
suaugusiųjų gastroenterologijos II, suaugusiųjų pulmonologijos II, dermatovenerologijos II, otorinolaringologijos II, oftalmologijos II, suaugusiųjų alergologijos II, suaugusiųjų hematologijos II,suagusiųjų reumatologijos II, infektologijos, suaugusiųjų ortopedijos ir traumatologijos IIA, IIB, IIC, neonatologijos IIA, suaugusiųjų urologijos IIA, IIB, ginekologijos IIA, IIB, IIC; akušerijos nėštumo patologijos IIA, suaugusiųjų chirurgijos, suaugusiųjų plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos IIA, IIB, IIC; suaugusiųjų abdominalinės chirurgijos IIA, IIB; suaugusiųjų kraujagyslių chirurgijos IIA, IIB; vaikų ligų II, vaikų neurologijos II, vaikų kardiologijos II, vaikų endokrinologijos II, vaikų reumatologijos II, vaikų hematologijos II, vaikų gastroenterologijos II, vaikų pulmonologijos II, vaikų ortopedijos ir traumatologijos IIA, vaikų alergologijos II, vaikų urologijos IIA, vaikų chirurgijos, vaikų plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos IIA, vaikų kraujagyslių chirurgijos IIA, reanimacijos ir intensyvios terapijos I-I (vaikų ir suaugusiųjų), reanimacijos ir intensyvios terapijos II (vaikų), reanimacijos ir intensyvios terapijos II (suaugusiųjų).
2.3.3. Stacionarinės medicininės reabilitacijos II: nervų sistemos ligų
2.3.4. Pirminės stacionarinės sveikatos priežiūros: palaikomojo gydymo ir slaugos
2.3.5. Slaugos paslaugos: bendrosios praktikos slauga; bendruomenės slauga; psichikos sveikatos slauga; anestezijos ir intensyviosios terapijos slauga; vaikų slauga; fizinės medicinos ir reabilitacijos slauga;
2.3.6. Akušerio paslaugos: akušerio praktika;
2.3.7. Medicinos gydytojo paslaugos;
2.3.8. Ambulatorinės paliatyviosios pagalbos (suaugusiųjų);
2.3.9. Kitas ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos: vaikų ambulatorinės reabilitacijos II (vaikų nervų sistemos ligų, vaikų judamojo-aparato pažeidimų, vaikų kvėpavimo sistemos ligų), logopedijos; kineziterapijos; ergoterapijos; masažo;
2.3.10. Bendrąsias asmens sveikatos priežiūros: pagalbinio apvaisinimo, lytinių ląstelių banko; audinių banko (placentinio (virkštelės) kraujo kamieninių ląstelių paėmimas, apdorojimas, laikymas ir paskirstymas.
2.3.11. Psichiatrijos dienos stacionaro;
2.3.12. Vaikų ir paauglių psichiatrijos dienos stacionaro;
2.3.13. Paliatyvios pagalbos dienos stacionaro;
2.3.14. Dienos chirurgijos:
dermatovenerologijos, oftalmologijos, otorinolaringologijos, ortopedijos ir traumatologijos, akušerijos ir ginekologijos, urologijos, chirurgijos, plastinės rekonstrukcinės chirurgijos, abdominalinės chirurgijos, neurochirurgijos, vaikų chirurgijos.
2.4. Paslaugų (procedūrų ir operacijų) nomenklatūrą sudaro:
– kaina su TLK kompensacija;
– kaina su TLK kompensacija ir užmokesčiu už pagerintą slaugą;
– kaina be TLK kompensacijos (mokamos) ir papildomos medicininės paslaugos;
– kaina pagal užsienio arba Lietuvos draudimo kompanijų sutartis ar kitas sutartis.
– Kaina su TLK kompensacija galioja toms paslaugoms, kurios yra kompensuojamos TLK iš PSDF biudžeto ir taikoma pacientams, apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu (SODRA), nesant sąlygų, numatytų šių taisyklių 1.7 ar 1.8 punktuose, šiame punkte ir kituose teisės aktų reikalavimuose, ar nesant kitų sąlygų, kurios įtakoja galutinę paslaugų kainą (pvz., pasirenkama pagerinta slauga, papildomos mokomos paslaugos ir t.t.).
– Kaina su TLK kompensacija ir užmokesčiu už pagerintą slaugą galioja, kai paslaugoms, kurios yra kompensuojamos TLK iš PSDF biudžeto ir taikoma pacientams, apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu (SODRA), pacientas pasirenka ir parašu patvirtina pasirinkimą, supažindinus žodžiu visapusiškai su informacija dėl skirtumo tarp brangiau kainuojančios paslaugos kainos ir TLK taikomos kompensacijos sumos.
– Kaina be TLK kompensacijos ir mokamos paslaugos galioja pacientams, neapdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu (SODRA), kurie atvyksta neturėdami gydytojo siuntimo, išskyrus su TLK kompensacija atveju, ar pageidauja gauti papildomas paslaugas, ar pageidauja gauti paslaugas ne eilės tvarka, ar kai Klinika yra išnaudojusi sutartimi su TLK numatytą kompensavimui iš PSDF lėšų limitą ir kitais atvejais. Galutinę tokių paslaugų kainą sudaro kainininke nurodyta kaina be TLK bei visos papildomos išlaidos susijusios su procedūra.
– Kainininke nurodytos medicininių paslaugų kainos dažniausiai apima tik jų pačių išlaidas. Galutinė suma už suteiktą paslaugą yra apskaičiuojama Klinikos registratūroje po šios suteikimo, kuri apima visas turėtas papildomas išlaidas (medikamentus, lovadienius, pooperacinę priežiūrą ir pan). Visais atvejais medicininės paslaugos apimtis bei jos kaina aptariama su pacientu konsultacijos metu prieš planuojamos paslaugos atlikimą, atsižvelgiant į jos sudėtingumą, trukmę, paciento sveikatos būklę bei visas galimas papildomas išlaidas.
– Kainininkas tvirtinamas Klinikos generalinio direktoriaus ir yra neatskiriama paslaugų nomenklatūros ir šių taisyklių dalis.
– Pacientams, turintiems Lietuvos draudimo kompanijų draudimus ir naudojantiems juos atsiskaitant už Klinikos suteiktas paslaugas, galioja kainos, patvirtintos tarp Klinikos ir draudimo bendrovės. Apmokėjimai už šių pacientų gydymą administruojami draudimo skyriaus darbuotojų.
– Pacientams, naudojantiems užsienio draudimo kompanijų draudimus, už suteiktas Klinikos medicinines paslaugas apmokama pagal Klinikos ir tos draudimo kompanijos suderintą kainininką. Šių pacientų mokėjimai administruojami draudimo skyriaus darbuotojų.
– Ne Europos Sąjungos piliečiams prie kainininke nurodytos kainos (be TLK kompensacijos) taikomas papildomas 1,5 koeficientas (administracijos darbuotojų, administravimo, vertimų, skolų rizikos ir išieškojimo, kt. sąnaudų).
***** Žr. „Pacientų, turinčių Lietuvos draudimo kompanijų draudimą, priėmimo tvarka“
****** Žr. „Pacientų, turinčių užsienio draudimo kompanijų draudimą, priėmimo tvarka“.

3. BŪTINOJI MEDICINOS PAGALBA
3.1. Klinikoje suteikiama ir/ar organizuojama būtinoji (pirmoji ir skubioji) medicinos pagalba.
· Pirmoji medicinos pagalba – tai svarbiausi tikslingi veiksmai, skirti padėti kitų ar savo sveikatai bei gyvybei, panaudojant turimas medicinos ir/ar kitokias priemones bei medžiagas, iki nukentėjusiajam/pacientui bus pradėta teikti skubioji institucinė medicinos pagalba arba paciento būklė taps normali, arba bus konstatuota jo mirtis.
· Skubioji medicinos pagalba – tai tokia medicinos pagalba, kuri teikiama nedelsiant, arba neatidėliotinai, kai dėl ūmių klinikinių būklių gresia pavojus paciento ir/ar aplinkinių gyvybei arba tokios pagalbos nesuteikimas laiku sukelia sunkių komplikacijų grėsmę pacientams.
3.2. Būtinoji medicinos pagalba užtikrinama visą parą.
3.3. Būtinoji medicinos pagalba yra mokama. Apmokėjimas vykdomas vadovaujantis galiojančia mokėjimų už Klinikos paslaugas tvarka.
3.4. Būklių, kada teikiama skubioji medicinos pagalba, sąrašas pateikiamas Priede Nr.1.
3.5. Skubiosios medicinos pagalbą sudaro:
3.5.1. šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto, medicinos gydytojo apžiūra ar kito kompetentingo teikti būtiną medicinos pagalbą personalo apžiūra;
3.5.2. būklės ar diagnozės nustatymas;
3.5.3. būklės paūmėjimo vengimo ar gaivinimo veiksmų (procedūrų) atlikimas;
3.5.4. skubiajai medicinos pagalbai suteikti būtinų medikamentų ir medžiagų panaudojimas;
3.5.5. saugaus perkėlimo į kitas medicinos paslaugas teikiančias sveikatos priežiūros įstaigas organizavimas.
4. PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS
4.1. Pacientų teisės:
4.1.1 Teisė į kokybišką sveikatos priežiūrą. Klinikos pacientai turi teisę į kokybišką sveikatos priežiūrą, ir ši teisė nevaržoma paciento lyties, amžiaus, rasės, pilietybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų, seksualinės orientacijos, genetinių savybių, neįgalumo ar kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių. Kiekviena paslauga suteikiama laikantis atitinkamų profesinių pareigų ir standartų. Pacientams teikiamos moksliškai pagrįstos nuskausminamosios priemonės.
4.1.2. Teisė į pagarbą. Klinikos pacientai turi teisę į pagarbų ir mandagų aptarnavimą, į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų elgesį teikiant paslaugas pacientui.
4.1.3. Pacientai turi teisę kreiptis į Klinikos darbuotojus visais su teikiamomis paslaugomis susijusiais klausimais, taip pat kreiptis į Klinikos administraciją visais iškilusiais ginčytinais klausimais ir gauti atsakymus į savo klausimus.
4.1.4. Teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą. Klinikos pacientų privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti. Visa informacija apie paciento buvimą Klinikoje, jo sveikatos būklę, jam taikytas diagnostikos, gydymo ir slaugos priemones įrašomi į nustatytos formos ir rūšių paciento medicinos dokumentus ir yra laikoma konfidencialia net ir po paciento mirties, jeigu kitaip nėra numatyta įstatymuose ar Klinikos sutartyse su pacientu.
4.1.5. Teisė rinktis. Pacientai turi teisę rinktis gydytoją, diskutuoti apie siūlomą gydymą ir su juo sutikti arba jo atsisakyti. Pacientas raštu patvirtina savo sutikimą ar nesutikimą gydytis pasirašydamas atitinkamas sutartis ar sutikimus.
4.1.6. Teisė į informaciją. Klinikos pacientai turi teisę gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti. Klinikos pacientai turi teisę gauti informaciją apie jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros specialistą (vardą, pavardę, pareigas) ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją. Pacientas turi teisę sužinoti kito specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą bei diagnozę. Klinikos pacientai turi teisę gauti išsamią informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Šią informaciją pacientui gydytojas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus. Ši informacija pacientui gali būti nesuteikta tik tais atvejais, jeigu tai pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neteikti pacientui tokios informacijos priima gydantis gydytojas arba gydytojų konsiliumas, apie sprendimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
4.1.7. Teisė susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose. Klinikos pacientai turi teisę susipažinti su savo medicinos dokumentais. Medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima gydantis gydytojas ir direktorius medicinai. Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose. Sveikatos priežiūros specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze, gydymu ar slauga, sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti. Sveikatos priežiūros specialisto ir paciento ginčą dėl įrašų jo medicinos dokumentuose ištaisymo, papildymo, užbaigimo, panaikinimo ir (ar) pakeitimo sprendžia Klinikos direktorius medicinai. Pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pacientui pageidaujant, jo lėšomis Klinika privalo padaryti ir išduoti Klinikos patvirtintas paciento medicinos dokumentų kopijas, taip pat išduoti diagnozės ir gydymo aprašymus.
4.1.8. Teisė nežinoti. Informacija apie paciento sveikatos būklę, ligos diagnozę, Klinikoje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Atsisakymą gauti informaciją pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu.
4.1.9. Be paciento rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į mokymo procesą ir biomedicininius tyrimus.
4.1.10. Pacientai turi teisę žinoti visas su jo konsultacijomis, tyrimais ar gydymu susijusias išlaidas, bei gauti detalią suteiktų paslaugų sąskaitą.
4.1.11. Teisė skųstis. Manydamas, kad yra pažeistos jo, kaip paciento, teisės, pacientas (jo atstovas) turi teisę kreiptis į Kliniką ir įstatymų nustatyta tvarka gauti atsakymą apie skundo nagrinėjimo rezultatus. Skundai ir ginčai Klinikoje nagrinėjami pagal patvirtintą procedūrą Nr. PR-xx „Skundų nagrinėjimo tvarka“.
4.1.12. Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą. Pacientams padarytos žalos atlyginimo tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2013, Nr. 110-5430) bei Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas.
4.1.13. Klinikos pacientai turi teisę priimti lankytojus pagal Klinikoje nustatytą lankymo tvarką.

4.2. Pacientų pareigos:
4.2.1. Laikytis nurodyto ir sutarto priėmimo laiko.
4.2.2. Negalint atvykti sutartu laiku, ne vėliau kaip prieš 6 valandas pranešti apie tai registratūros telefonais ar kitomis ryšio priemonėmis.
4.2.3. Netriukšmauti ir kitaip netrukdyti darbui.
4.2.4. Pagarbiai ir deramai elgtis su visais Klinikos darbuotojais ir kitais pacientais.
4.2.5. Negadinti Klinikos materialinių gėrybių.
4.2.6. Suteikti gydytojui išsamią, tikrovę atitinkančią informaciją apie savo sveikatos būklę, buvusius ir esamus susirgimus, alergines reakcijas, naudojamus vaistus.
4.2.7. Klinikoje nerūkyti, nevartoti alkoholinių gėrimų, narkotikų.
4.2.8. Laiku ir pilnai sumokėti už Klinikoje suteiktas medicinines paslaugas.
4.2.9. Už suteiktas paslaugas sumokėti po procedūros, konsultacijos, prieš – už operacijos. Išimtis – medicinos paslaugos, už kurias prašoma sumokėti avansą prieš paslaugos suteikimą.
4.2.10. Jei pacientas nutraukė gydymo kursą, jis turi teisę sumokėti tik už faktiškai suteiktas medicinines paslaugas. Pacientas privalo iš anksto informuoti Kliniką apie savo apsisprendimą nesilaikyti numatyto gydymo kurso.
4.2.11. Laikytis asmens higienos reikalavimų.
4.2.12. Vykdyti gydytojo nurodymus dėl ligos(ų) gydymo bei profilaktikos. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo.
4.2.13. Pacientas neturi teisės įjungti, išjungti, reguliuoti Klinikos medicininės įrangos, keisti jos parametrų. Pacientas taip pat privalo laikytis elementarių atsargumo taisyklių naudodamasis Klinikos elektros ir kita įranga.
4.2.14. Už savo veiksmais Klinikai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsakyti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
4.2.15. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir/ar gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei grėstų pavojus paciento gyvybei.
4.2.16. Informuoti Klinikos administraciją, jeigu konsultacijos metu gydytojas nesuteikė visapusiškos informacijos, liko neaiskumų.
5. PACIENTŲ GULDYMO Į STACIONARĄ TVARKA
5.1. Į Klinikos stacionarą guldomi tik tie pacientai, kurie sutinka, jog stacionaro paslaugos būtų teikiamos Klinikoje.
Jei pacientui būtina medicinininė pagalba stacionare, o pacientas nesutinka gydytis Klinikoje, pacientas privalo patvirtinti parašu, jog jis savo valia atsisako gydytis Klinikos stacionare. Už paciento rašytinio sutikimo gavimą atsakingas pacientą priėmęs gydytojas.
5.2. Klinikoje planine tvarka hospitalizuojami pacientai atvyksta pagal registracijos hospitalizacijai datą ir laiką.
5.3. Hospitalizavimo data yra parenkama atsižvelgiant į paciento būklę, palatų užimtumo grafikus, gydytojų darbo grafikus ir paciento pageidavimus. Už paciento hospitalizacijos datos parinkimą atsakinga Klinikos administratorė, kartu su gydančiu gydytoju. Galimi hospitalizacijos laiko variantai suderinami su pacientu. Patvirtintą datą ir laiką Klinikos administratorė įrašo į MedIS duomenų bazę.
5.4. Planine tvarka besikreipiantys pacientai priimami kasdien nuo 8 val. iki 17 val. (nuo 17 val. iki 8 val. atvykę pacientai vertinami kaip ekstrinės pagalbos besikreipiantys pacientai).
5.5. Atvykęs pacientas Klinikos administratorei pateikia visus jo turimus medicininius dokumentus.
5.6. Hospitalizuojamo paciento ligos istorijoje turi būti įrašas apie hospitalizacijos indikacijas ir hospitalizavimo diagnozę.
5.7. Hospitalizuotam pacientui ligos istorija yra užvedama Klinikos registratūroje. Klinikos slaugytoja atsakinga už įrašų dėl hospitalizavimo diagnozės, datos ir laiko žymėjimo ligos istorijoje. Slaugytoja taip pat prisega iš paciento gautus medicininius dokumentus.
5.8. Pacientams, kuriems bus suteikiamos Teritorinės ligonių kasos kompensuojamos paslaugos, užvedama Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtinta forma Nr.003/a “Gydymo stacionare ligos istorija”.
5.9. Pacientą į palatą palydi Klinikos slaugytoja. Klinikos slaugytoja nusprendžia į kurią palatą pacientas bus guldomas.
5.10. Slaugytoja pacientui palatą paskiria remiantis tokiais kriterijais:
· terapiniai pacientai guldomi atskirai nuo chirurginių,
· vyrai guldomi atskirai nuo moterų,
· nepilnamečiai vaikai guldomi tik su tėvų ar kito artimo giminaičio priežiūra,
· gimdyvės guldomos į specialią gimdyvių palatą, o jei nėra vietos, – į bet kurią laisvą palatą, prieš tai ją tinkamai paruošus,
· jei įtariama užkrečiama liga, toks pacientas guldomas atskirai nuo kitų .
5.11. Laikas nuo paciento patekimo į Kliniką iki jo paguldymo palatoje neturi viršyti 1 val.
5.12. Gydantį gydytoją pasirenka pacientas iš reikiamo profilio Klinikos specialistų sąrašo. Jei specialistas yra tik vienas ir jis pacientui netinka, pacientas gali atsisakyti hospitalizacijos. Tada jis nukreipiamas į kitas gydymo įstaigas.
5.13. Kiekvieną hospitalizuojamą pacientą slaugytoja supažindina su Klinikos tvarka: lankymo tvarka, brangenybių ir asmeninių daiktų saugojimas, telefoniniai skambučiai, interneto ryšys, vertėjų paslaugos, maitinimas, tvarka palatose, vidaus elgesio taisyklės, atsiskaitymo už paslaugas tvarka, kt.
5.14. Jei rašytinės informacijos pacientas negali suprasti, ši informacija pateikiama šeimos nariams ar paciento atstovui.
5.15. Hospitalizuoto paciento duomenis slaugytoja įrašo į kasdien pildomą operacijų žurnalą.
5.16. Skubos tvarka atvykęs pacientas, jei stacionare yra vietos ir yra specialistų, galinčių suteikti reikalingą pagalbą, priimami kasdien nuo 8 val. iki 17 val. be išankstinės registracijos. Kitu atveju vadovaujamasi procedūra PR-13 “Būtinosios medicininės pagalbos teikimas”.
5.17. Sunkios būklės pacientams Klinikoje suteikiama tik gyvybės palaikymo ar būtinoji medicininė pagalba ir organizuojamas skubus paciento pervežimas į kitą priimančią gydymo įstaigą.
5.18. Jei gydytojo konsultacijos metu nustatoma, kad pacientui būtina skubi pagalba stacionare, bet Klinikoje nėra laisvų stacionaro vietų arba Klinika negali suteikti reikalingų paslaugų, Klinikos administracija ir direktorius medicinai organizuoja paciento, kuriam reikalinga skubi pagalba, pervežimą į kitas medicinos įstaigas, su kuriomis sudaryta paslaugų sutartis ir/arba yra vietų stacionare.

6. SVEIKATOS ISTORIJŲ, KITŲ MEDICININIŲ DOKUMENTŲ NUORAŠŲ DARYMO IR IŠDAVIMO TVARKA
6.1. Paciento sveikatos istorijos ir kiti medicinos dokumentai yra Klinikos nuosavybė ir pacientams neatiduodami.
6.2. Paciento pageidavimu, pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, jam gali būti pateikta peržiūrėti sveikatos istorija ar kiti paciento medicinos dokumentai, išskyrus atvejus, kai tai iš esmės gali pakenkti paciento sveikatai ar sukelti pavojų jo gyvybei.
6.3. Sveikatos istorijos ir kitų medicinos dokumentų kopijos paciento sąskaita daromos Klinikos registratūroje pagal kainininke nurodytus įkainius. Jei įrašai pacientui nėra suprantami, Klinikos gydytojai privalo paaiškinti jų prasmę.
6.4. Pacientui pageidaujant jam atiduodama jo rentgeno nuotrauka: atspausdinta arba įrašyta į CD diską. Už paslaugą pacientas susimoka pagal tos dienos Klinikoje patvirtintus įkainius.
6.5. Išrašai iš ligos istorijos lietuvių kalba pateikiami pacientui ar jo įgaliotam atstovui iš karto po konsultacijos. Jeigu pacientas arba jo atstovas pageidauja, išrašai gali būti ruošiami ir anglų arba rusų kalbomis. Klinika pasilieka teisę išrašus iš ligos istorijos pateikti pacientui ar jo įgaliotam atstovui per 4 darbo dienas, jei jų atlikimas reikalauja daug laiko (vertimams į anglų kalbą ir pan.).
6.6. Medicinos dokumentų kopijos ar išrašai iš medicinos dokumentų atiduodami tik pačiam pacientui ar paciento įgaliotam atstovui. Medicinos dokumentų kopijas tvirtina Klinikos direktorius medicinai.

7. INFORMACIJOS PACIENTAMS IR JO ARTIMIESIEMS APIE JO SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO TVARKA
7.1. Informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę pacientui suteikia gydytojas. Informuodamas apie gydymą, gydytojas paaiškina apie gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo metodus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Šią informaciją pacientui gydytojas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus.
7.2. Informacija apie sveikatos būklę neteikiama pacientui tik tais atvejais, kai pacientas pats nesutinka gauti informacijos (reikalingas paciento valios pareiškimas sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sutartyje) ir tada, kai pranešimas būtų aiški prielaida rimtai žalai pacientui atsirasti (pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei). Tokiais atvejais visa šiame straipsnyje numatyta informacija pateikiama paciento atstovui ir tai prilyginama informacijos pateikimui pacientui.
7.3. Informacija apie paciento gydymąsi ir/ar buvimą Klinikoje, jo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę niekada neteikiama telefonu.
7.4. Informacija apie paciento gydymąsi ir/ar buvimą Klinikoje, jo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę neteikiama paciento neįgaliotiems asmenims.

8. INFORMACIJOS APIE PACIENTĄ VALSTYBINĖMS INSTITUCIJOMS IR KITOMS ĮSTAIGOMS TEIKIMO TVARKA

8.1. Visa informacija apie pacientą yra konfidenciali ir gali būti teikiama tik gavus raštišką paciento sutikimą, išskyrus atvejus, kai informacija suteikiama tarnybiniais tikslais: sveikatos priežiūros įstaigoms, kuriose gydomas, slaugomas pacientas arba atliekama jo sveikatos ekspertizė; institucijoms, kontroliuojančioms sveikatos priežiūros paslaugas; teismui, prokuratūrai, kvotos organams bei kitoms institucijoms, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai.
8.2. Institucijos, norinčios gauti informacijos apie pacientą, Klinikai privalo pateikti raštišką prašymą, pasirašytą institucijos vadovo ar kito įgalioto asmens. Prašyme turi būti nurodomas norimos gauti konfidencialios informacijos teisinis pagrindas, informacijos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas. Visais atvejais konfidencialios informacijos suteikimas turi atitikti protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto principus.
8.3. Klinika turimą informaciją apie pacientą pateikia ne vėliau, kaip per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos.
8.4. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais (kai reikia pranešti apie nusikaltimą ir pan.) Klinika informaciją apie pacientą pateikia savo iniciatyva ir be paciento sutikimo.
8.5. Teikiamos informacijos tikrumo žymas deda direktorius medicinai. Lydraštį pasirašo Klinikos generalinis direktorius arba jos įgaliotas asmuo.
8.6. Žodžiu (telefonu) informacija apie pacientą neteikiama.
8.7. Asmenys, pažeidę šią tvarką arba pateikę neteisingą informaciją, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

9. PACIENTŲ APSILANKYMO IR PACIENTŲ LANKYMO KLINIKOJE TVARKA

9.1. Atvykęs į Kliniką pacientas pirmiausiai turi kreiptis į Klinikos registratūrą.
9.2. Paslaugos Klinikoje yra suteikiamos paciento registracijoje numatytu laiku. Gydytojas gali atsisakyti priimti pavėlavusį daugiau kaip 10 minučių pacientą, jei toks vėlavimas gali sutrikdyti kitų pacientų priėmimą.
9.3. Pirmą kartą apsilankęs Klinikoje, pacientas turės pateikti registratūroje savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Pacientas privalo užpildyti anketą, medicininės istorijos klausimyną, taip pat užpildyti bei pasirašyti Asmens sveikatos priežiūros sutartį. Registratūroje bus patikrinta paciento registracija pasirinktai konsultacijai, procedūroms, tyrimui ar gydymui bei kitoms paslaugoms atlikti.
9.4. Iš anksto užsiregistravę pacientai palydimi pas gydytoją ar gydytoją specialistą, palydint jį į gydytojo darbo kabinetą pagal registracijoje nurodytą laiką. Jei gydytojas yra užsiėmęs, pacientui bus pasiūlyta palaukti, nurodant apytikslį laukimo laiką.
9.5. Jeigu pacientas atvyko be išankstinės registracijos, paslaugos jam bus suteikiamos tik tuo atveju, jei yra galintis pacientą priimti gydytojas. Jeigu nėra galimybės iš anksto neužsirašiusį pacientą nedelsiant nukreipti pas gydytoją, su pacientu susitariama dėl kito apsilankymo Klinikoje laiko arba jam pasiūloma kreiptis į kitą medicinos įstaigą.
9.6. Jeigu paciento apsilankymo metu gydytojas yra užsiėmęs, pacientui bus pasiūlyta palaukti nurodant apytikslį laukimo laiką ir, pacientui sutikus, pacientui bus pasiūloma palaukti laukiamajame. Pacientui nesutikus laukti, susitariama dėl kito apsilankymo laiko, atsižvelgiant į paciento pageidavimus.
9.7. Jei pacientui reikalingos konsultacijos ir/ar procedūros negali būti užbaigtos per vieną apsilankymo vizitą, kitas vizitas turi būti suderintas gydančiam gydytojui ir pacientui patogiu metu, taip užtikrinant sveikatos priežiūros tęstinumą.
9.8. Dėl gydytojo užimtumo, ligos ar kitų nenumatytų aplinkybių paskirta konsultacija ar procedūra gali būti atšaukiama arba perkeliama į kitą dieną, prieš tai su pacientu telefonu suderinus kito vizito datą ir laiką.
9.9. Jei pacientui gydantis gydytojas paskiria vizitą po ilgesnio laiko tarpo, apie vizito dieną ir laiką pacientą informuoja Klinikos administratorė, iš anksto žinodama paskirto vizito priežastį arba pacientas registruojasi pats.
9.10. Klinikos stacionare besigydančius pacientus, gydančiam gydytojui leidus, pacientą klinikoje gali lankyti jo artimieji.
9.11. Pacientų artimiesiems lankytis Klinikoje leidžiama kasdien nuo 9:00 iki 20:00 val., jeigu tai netrukdo gydytojų darbui.

10. PACIENTŲ PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA
10.1. Klinikai negalint suteikti paciento pageidaujamos paslaugos, pacientui pasiūloma kreiptis į kitą asmens sveikatos priežiūros įstaigą:
10.1.1.1. pacientui atsisakius toliau gydytis Klinikoje, kai jis jau yra pradėjęs čia gydytis, tačiau atsižvelgiant į paciento sveikatos būklę jam būtina pratęsti gydymą;
10.1.1.2. jei paciento gydymas pradėtas Klinikoje, tačiau gydymo metu paaiškėja aplinkybės dėl kurių yra būtina atlikti asmens sveikatos priežiūros paslaugą, kurios Klinika neteikia, pacientas perkeliamas į kitą jį tenkinančią asmens sveikatos priežiūros įstaigą galutiniam gydymui ar tik konkrečioms paslaugoms atlikti;
10.1.1.3. jei pacientui yra reikalinga būtinoji medicinos medicinos pagalba, tačiau pacientas negali ar atsisako apmokėti už Klinikos paslaugas, pacientui pasiūloma kreiptis į nemokamą asmens sveikatos priežiūros įstaigą.
10.2. Jei, Klinikai negalint suteikti pacientui pageidaujamos paslaugos, pacientas yra nukreipiamas į kitą asmens sveikatos priežiūros įstaigą, ir jei paciento būklė leidžia, pacientas į kitą įstaigą persikelia pats. Jeigu gydančio gydytojo nuomone, pacientui nerekomenduojama savarankiškai vykti į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, pacientas nugabenamas į ją iškviestu transportu, parenkamu pagal paciento būklę – taksi arba greitosios pagalbos automobiliu. Prieš organizuojant paciento gabenimą į kitą įstaigą, Klinikos personalas išsiaiškina perkėlimo į paciento pageidaujamą asmens sveikatos priežiūros įstaigą galimybes bei susitaria (praneša) dėl paciento perkėlimo į minėtą įstaigą, pranešdamas paciento asmens duomenis, diagnozę, atliktą gydymą (procedūras), kitą perkėlimui būtiną informaciją apie pacientą.
10.3. Jei pacientas laikinai perkeliamas į kitą asmens sveikatos priežiūros įstaigą, (kai paciento gydymas pradėtas Klinikoje, tačiau gydymo metu paaiškėja aplinkybės, dėl kurių yra būtina atlikti medicinos paslaugą, kurios Klinika neteikia), paciento perkėlimu atgal į Kliniką rūpinasi Klinikos personalas.
10.4. Jeigu paciento buvimas Klinikoje nėra mediciniškai pagrįstas ir jis yra siunčiamas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą, prieš išsiunčiant pacientą į kitą gydymo įstaigą, gydytojas jam arba jo atstovui išsamiai paaiškina tokio sprendimo pagrįstumą. Gavęs tokią informaciją, pacientas arba jo atstovas patvirtina parašu ligos istorijoje. Už ligos istorijos pateikimą pacientui arba jo atstovui pasirašyti yra atsakingas informaciją pateikęs gydytojas.

11. PACIENTŲ IŠRAŠYMO IŠ KLINIKOS TVARKA
11.1. Pacientai išrašomi, kai yra pabaigtas paciento gydymas stacionare arba yra paciento ar jo įstatyminių atstovų raštiškas pareiškimas dėl gydymo Klinikos stacionare nutraukimo.
11.2. Išrašant pacientą, jo išrašymo dieną pacientui suteikiama informacija raštu apie jam nustatytą režimą, paskirtas procedūras bei medikamentus, įforminami visi teisės aktų nurodyti dokumentai, laikantis šios tvarkos grąžinami asmeniniai daiktai.
11.3. Jeigu paciento tolesnis buvimas Klinikoje nėra mediciniškai pagrįstas ir jis išrašomas į namus, gydytojas pacientui arba jo atstovui išsamiai paaiškina tokio sprendimo pagrįstumą. Gavęs tokią informaciją, pacientas arba jo atstovas patvirtina parašu ligos istorijoje. Už ligos istorijos pateikimą pacientui arba jo atstovui pasirašyti yra atsakingas informaciją pateikęs gydytojas.

12. PACIENTŲ TURIMŲ DIRBINIŲ IR BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ BEI DOKUMENTŲ REGISTRAVIMO IR SAUGOJIMO TVARKA
12.1. Jei pacientas pageidauja, prieš atliekant tyrimus, kurių metu yra tam tikro laipsnio sąmonės sutrikimas, paciento turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai ir pinigai bei dokumentai gali būti saugomi Klinikos seife.
12.2. Paciento brangenybės yra registruojamos ir saugomos tokia tvarka: sudaromas turimų vertybių sąrašas dviem egzemplioriais, kuriuos pasirašo slaugytoja ir pats pacientas. Vienas sąrašo egzempliorius atiduodamas pacientui, o kitas – kartu su sąraše išvardintomis vertybėmis – dedamas į specialų voką; vokas užklijuojamas, užantspauduojamas ir įdedamas į seifą. Po procedūros pacientui atnešamas vokas, kurį pacientas atplėšia gydytojo ir slaugytojos akivaizdoje, sutikrina vertybes pagal sąrašą ir pasirašo tame sąraše, kad vertybes atgavo.

13. GINČŲ IR KONFLIKTŲ TARP KLINIKOS IR PACIENTŲ SPRENDIMO TVARKA
13.1. Klinikoje pacientams arba jų atstovams užtikrinama galimybė išreikšti savo nuomonę apie jiems atliekamų (atliktų) paslaugų kokybę, jos trūkumus, nepasitenkinimą suteiktomis paslaugomis, personalo kompetenciją ir dėmesingumą, Klinikos veiklos organizavimą bei kitas Klinikos veiklos aplinkybes.
13.2. Esant nesutarimams, Klinika visada siekia išspręsti konfliktus tarp Klinikos ir pacientų taikiai, abipusio susitarimo būdu..
13.3. Pacientas jo atstovas) turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
13.4. Skundai Klinikoje nagrinėjami vadovaujantis procedūra Nr. 16 „Skundų priėmimas ir nagrinėjimas“. Atsakymas į pretenzijos/skundo nagrinėjimo rezultatus paruošiamas ir išsiunčiamas (perduodamas) pacientui ne vėliau kaip per 20 darbo dienų.
13.5. Nepatenkintas savo skundo / pretenzijos nagrinėjimu ir jo rezultatais, pacientas (jo atstovas) gali įstatymų nustatyta tvarka kreiptis į teismą arba į kitas pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas.

Klinikos pacientai yra kviečiami pareikšti savo nuomonę apie teikiamų paslaugų kokybę ar kitais su Klinikos veikla susijusiais klausimais. Atsiliepimų anketos dėl ambulatorinių paslaugų yra registratūroje, dėl stacionarinių – stacionare.
* Stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų vertinimo anketa paruošta vadovaujantis sveikatos apsaugos ministro 2012 metų lapkričio 29 d. įsakymu Nr. V-1073 „Dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, vertinimo rodiklių sąrašo patvirtinimo“.