Natūralus gimdymas

Nuomonė, kad skausmas ir kančia – neatsiejama gimdymo dalis, jau paseno. Kad gimdymas – veikiau ne kančia, o sunkus darbas, sutaria tiek natūralaus gimdymo šalininkai, tiek tie, kurie linkę pasirinkti medikamentinį nuskausminimą.

Filmuose ir grožinėje literatūroje aprašomus gimdymus visada lydi kankinamas, pragariškas skausmas. Situaciją dar labiau įaudrina draugės ir giminaitės, kurios savo pareiga laiko papasakoti būsimai gimdyvei, kaip jos pačios kankinosi gimdymo metu. Taip nuo pat pirmųjų nėštumo mėnesių įteigiama, kad gimdymas – tai kažkas neišpasakytai baisaus. To rezultate baimė neapleidžia nėščiosios iki pat gimdymo termino. O juk būtent baimė, įtampa, skausmo laukimas ir baimė net kelis kartus sustiprina skausmą.

Greta baisių istorijų apie gimdymo skausmus tikriausiai teko girdėti ir pasakojimų apie gimdymą be skausmo. Kodėl ši patirtis tokia skirtinga?

Esmė tame, kad kai kurios moterys prasidėjus sąrėmiams pradeda džiūgauti: juk tuoj tuoj pamatys savo mažylį! Patį stipriausią skausmą jos pajunta tik per paskutiniuosius sąrėmius, o stangos joms – tiesiog „sunkus darbas“. Įrodyta, kad jei moteris gimdymo metu nusiteikusi ramiai, jos nuotaika puiki, tai ir organizmas pradeda gaminti daugiau laimės ir pasitenkinimo hormonų – endorfinų, kurie sušvelnina skausmingus pojūčius.

Taigi visų pirma norint įveikti gimdymo baimę rekomenduojama daugiau kalbėti su tomis moterimis, kurios apie gimdymą pasakoja kaip apie lengvą ir džiaugsmingą įvykį. Toks bendravimas padės susikurti pozityvią nuotaiką, kuri savo ruožtu palengvins gimdymo skausmus.

Be to, iš anksto atsakingai ruošiantis gimdymui galima pasinaudoti ne vienu skausmo palengvinimo metodu.

1. Visų pirma gimdymas neturėtų jums tapti nežinia. Ruoškitės jam, rinkite informaciją, domėkitės kiekvieno gimdymo etapo ypatumais. Žinant kas su jumis vyksta bus lengviau ištverti skausmingus pojūčius.

2. Mokykitės atsipalaiduoti ir ugdykite pozityvų požiūrį į gimdymą. Gimdymo metu pasistenkite atsipalaiduoti (išbandykite, kas jums geriausia: dainuoti, melstis, klausytis anekdotų ar pan.) – tai padės nukreipti dėmesį nuo sąrėmių skausmų.

3. Gimdymo metu galvokite apie savo kūdikį. Jam dabar taip pat ir skauda, ir baisu. Pasistenkite padėti jam, raminkite, guoskite. Ir turėkite omeny: kuo stipresnis sąrėmis – tuo arčiau jūsų pirmasis pasimatymas su mažyliu!

4. Skausmą efektyviai mažina vanduo. Jei tik gimdymo namuose yra sąlygos arba jei didesnę dalį sąrėmių leisite namuose – pasilepinkite vonia (bet tik ne po to, kai nutekėjo vandenys) arba nusiprauskite po dušu.

5. Pasirinkite tinkamiausią pozą. Daugumai moterų palengvėja kai sąrėmių metu jos vaikšto, stovi, klūpi ar sėdi ant kėdės plačiai išskėtusios kojas. Jei tai nepadeda – pamėginkite atsistoti keturiomis ar atsigulti ant šono, embriono poza.

6. Maksimaliai atsipalaiduokite pertraukėlėse tarp sąrėmių ir pasisemkite jėgų.

7. Sąrėmio metu giliai kvėpuokite ir skaičiuokite įkvėpimus. Gilus ir lėtas kvėpavimas padės atsipalaiduoti, o skaičiavimas iki 10 leis prognozuoti, kada sąrėmis baigsis.

8. Atėjus sąrėmio pikui galima kvėpuoti „šuniuku“ – negiliai ir dažnai.

9. Kryžkaulio, kaklo, dubens kaulų spaudymas šonuose padeda sušvelninti skausmus.

10. Padės ir maloni muzika, aromaterapija – tiesa, šiomis priemonėmis reikia pasirūpinti iš anksto ir suderinti su gimdymo namų personalu.

11. Jei gimdyme dalyvauja tam pasiruošęs vyras ar kitas artimas žmogus, gimdyvė jaučiasi psichologiškai tvirčiau, o tai taip pat palengvina skausmus.

Nors nė vienas šių metodų nepadės visiškai išvengti skausmo, bet efektyviai jį palengvins, padarys lengviau pakenčiamą.

Pasitikėkite gamta! Kiekvienai moteriai skirta tiek skausmo, kiek ji gali pakelti – ir nė lašelio daugiau. Be to, vos pagimdžius skausmą kaip ranka nuims, greitai jį visai pamiršite.